All alone (långt inlägg)

2010-03-20 @ 14:27:31
Jaha babie har då lämnat mig för att jobba :( ska inte bli kul att sitta själv hela lördan.Sen det faktum att man e pank gör ju inte hela situationen bättre.Men snart kommer pengarna,längtar!

Jag kollar ju på så mycket film,program och serier så tänkte berätta lite om varje och vad jag tycker.

Börjar med filmen The box som jag såg häromdan.Handlar om en vanlig familj som en dag öppnar sin dörr när det knackar,där står en mystisk gubbe med nästan halva ansiktet borta.Han ger familjen en låda med en knapp på och ger dom valet att trycka ner knappen och då få 1 miljon,men haken e att en person som dom inte känner någonstans i världen kommer att dö.Rekommenderar den inte,va sjukt förvirrande från början till slut och lämnade en med ett stort frågetecken.



En annan film som jag sett (igår faktiskt) är Upp.Handlar om en pojke och flicka som blir kära i varandra,man får följa hela deras liv och dröm om att åka till paradisfallet ända tills dom blir gamla och flickan (kvinnan) dör.Gubben hann aldrig uppfylla deras gemensamma dröm och bestämmer sig för att en dag göra de.
En helt fantastisk film.Sån fin historia.Rolig va den också.Rekommenderar denna starkt.



Glamourama är ett program,serie? vet inte riktigt vad man ska kalla de,som jag följt på tv3play men igår va det tyvärr sista avsnittet :( Hoppas på en ny säsong! Man får följa väninnorna Michaela forni,Petra tunegården och Anna hibbs i deras lyxiga vardag,fester och kärlek.Riktigt bra har det varit.Se de på tv3play som sagt.



Sen har vi då Petra mede show som jag börjat kolla på,också på tv3play eftersom jag inte alltid har tid att sitta vid tvn en viss tid och kolla.Petra e ju verkligen för mycket haha men hon e kul att kolla på.Sån sjukt härligt störd humor :D Behöver nog inte säga mer.



Legend of the seeker
har jag tjatat om några gånger.Handlar om Richard cypher som får reda på att han e the seeker (sökaren) och tillsammans med Zedd (trollkarlen) och Kahlan (bekännaren) så ska dom rädda världen från den onde Darken rahl.I säsong två ska dom rädda världen från Väktaren av underjorden.Vill inte avslöja mer för denna serien är så sjukt bra! Jag älskar den,vill att ni ska få en egen uppfattnig av hur grym den e.Jag och babie har nästan kollat klart på säsong två men alla avsnitten finns inte att tanka ner eftersom dom inte har kommit så långt i serien i Usa.Vi ligger alltså väldigt långt före så lär ju får vänta ett bra tag innan man kan kolla klart.så retfullt.Men ni måste måste måste se denna fantastiska serie! Kan nog vara en av dom bästa som gjorts.



Förutom Petra mede show så följer jag faktiskt en annan show som bara går på nätet och precis börjats sända nämligen Bella och Tyra show.Som ni alla kanske inte vet så är det bloggerskorna Bella (blondinbella) och Tyra som håller i denna showen.Det är mycket snack om bloggar och många gäster som kommer dit som är kända pga sina bloggar så det blir ju klart roligare att se programmet om man är lite mer insatt i bloggvärlden (som jag ;) ) Dom har roliga inslag också och jag gillar denna showen helt enkelt.Nyfikna på vad detta e? klicka här.



Nästa serie snackade jag mycket om i början av min blogg om jag inte minns fel.Vampire diaries.Den handlar om Elena som faller för vampyren Stefan,jag vet twilight stuk men det är faktiskt dom som har gjort twilight som har snott från vamipre diaries från början.Visste ni kanske inte? Iallafall jag vill som sagt inte avslöja för mycket av denna serien heller för den e riktigt bra (inte lika bra som legend) Ett måste att se! Jag och babie började kolla på denna serie tror det va i november men det fanns bara 6 avsnitt att tanka då så vi fick vänta till det började sändas här i sverige och i torsdags fick vi äntligen se det efterlängtade sjunde avsnittet hehe.Glöm inte att slå på tv 6 varje torsdag 20.00.Perfekt att se i väntan på eclipse.



Sist men inte minst följer jag Svenska hollywood fruar säsong 2.Ja finns inte så mycket att säga,namnet säger allt ;) Ser även detta på tv3play.


vet att det inte e rätt bild,fanns ingen annan.

Puh nu har jag nog fått med allt.Tackar tv3play,tv6play,bellatyrashow och tankafett för att ni gör det möjligt för mig att få kunna se alla dessa fantastiska program.Hade aldrig hunnit se allt annars.Ikväll ska jag se My sister's keeper i min ensamhet,perfekt för att låta tårarna rulla.Kommer uppdatera senare om filmen.

Ha en bra lördag!



Kommentarer
Postat av: Emmie

tack för massa bra film/serie-tips =) alltid bra o veta när man har tid över. saknar dig och jag längtar tills jag kommer upp. puss

2010-03-21 @ 21:15:54

Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0